Deklaracja dostępności

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Koluszkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.ppp-koluszki.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niektóre pliki do pobrania (.doc . pdf) nie są dostępne cyfrowo. (powód: Aktualnie trwają prace nad konwersją tych plików do wersji dostępnej cyfrowo.)
  • W zakładce sprawozdania znajdują się pliki nie dostępne cyfrowo. (powód: W takiej formie są generowane w oprogramowaniu do prowadzeni rachunkowości budżetowej, którym dysponuje placówka. Placówka nie ma wpływu na formę dokumentu.)
  • Część plików do pobrania nie jest dostępna cyfrowo (skany). (powód: Zostały one opublikowane przed wejściem w życie ustawy i będą udostępniane w sposób alternatywnej.)
  • Na stronie znajdują się odnośniki do stron zewnętrznych. (powód: Strony te nie są w pełni dostępne cyfrowo.)
  • W zakładce Kontrole - znajdują się pliki niedostosowane cyfrowo. (powód: Zgodnie z Ustawą z 06.09.2001 r. o dostępie o informacji publicznej, rozdz. 2 art.6.1. pkt.4 lit.a-2.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w opraciu o analizę dostępności cyfrowej.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
ALEKSANDRA BALCERAK

Na podstawie Art.18. (1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1  i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i  Rady (UE) 2016/679 z  dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w  związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), zwanym dalej „RODO”,  informujemy, że:

1.    Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Koluszkach, z siedzibą w Koluszkach,
ul. Korczaka 5 reprezentowana przez Dyrektora.

2.    W celu należytej ochrony danych osobowych Administrator informuje, że powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: iod@pppkoluszki.eu

3.    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań oświatowych wynikających z przepisów prawa, w tym:

a)   diagnozowania dzieci i młodzieży (w tym rejestracji na badania, przeprowadzenia badań i wydania opinii/orzeczenia)

b)   udzielania dzieciom, młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno – pedagogicznej

c)    realizowania zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły bądź placówki

4.    Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana oraz dziecka danych osobowych stanowić będą:

a)   ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
(tj.Dz. U. z 2024 r. poz. 750, 854, 1473, 1933),

b)   ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej
(tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 152, 858, 1572, 1933).

c)    ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
(tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 986, 1871).

oraz akty wykonawcze do ww. ustaw.

5.   W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:

a)   podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;

b)   podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).

6.    Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

7.    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzana przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.

8.    Posiada Pani/Pan:

a)   prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;

b)   prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;

c)    prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO;

d)   prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;

e)   prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO.

9.    W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

10.       Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

11.       Podanie przez Panią/Pana  danych osobowych jest warunkiem prowadzenia spraw w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Koluszkach. Przy czym podanie danych jest:

a)   obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;

b)   dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie zgody lub ma na celu zawarcie umowy.

12.       Posiada Pani/Pana prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i  Rady (UE) 2016/679 z  dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w  związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), zwanym dalej „RODO”, 

Inspektor Ochrony Danych:  Dorota Waprzko

e-mail:  iod@pppkoluszki.eu

telefon: 044 714 14 54

 

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Przystosowane podłoże antypoślizgowe w ciągu komunikacyjnym. Wyznaczone ciągi pieszych (linie prowadzące, pola uwagi). Drzwi wewnętrzne o szerokości w świetle 100 cm. Oznaczone szklane przegrody drzwi. Zamontowane poręcze (pochwyty) na istniejącej balustradzie oraz ścianach na klatce schodowej. Krzesło ewakuacyjne. Domofon.

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście główne do budynku jest dostosowane do osób niepełnosprawnych - podjazd.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze szerokie.

Dostosowanie schodów

Oznaczone stopnie schodów zewnętrznych i wewnętrznych.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Przed wejściem głównym zewnętrznym znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych po ruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dostępność platform

Brak platform. Alternatywnie możliwość skorzystania ze schodołazu po telefonicznym ustaleniu terminu.

Dostosowanie parkingów

Przed wejściem do budynku znajduje się parking ze stanowiskami dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

Łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Tak

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

System nawigowania po terenie za pomocą aplikacji.

Dostępność pętli indukcyjnych

Przenośna pętla indukcyjna.

Dostępność tłumacza języka migowego

Możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym.

Dostępność tyflomapy

Plan tyflograficzny.

Dostępność alfabetu brajla

Oznaczenia dotykowe w alfabecie Braille’a na poręczach. Oznakowanie pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych alfabetem Braille’a, tabliczki z informacją pisaną i piktograficzną.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 sierpnia 2020 11:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Gutkowska
Ilość wyświetleń: 1442
31 marca 2025 14:14 (Magdalena Gutkowska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
31 marca 2025 14:14 (Magdalena Gutkowska) - Dodanie załącznika [analiza_zapewnienia_dostepnosci.pdf] do deklaracji dostępności.
31 marca 2025 13:51 (Magdalena Gutkowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.